(NIE)ŁADNOŚĆ - Karolina Suboczewska o zapalaniu mieszkow wlosowych

by - grudnia 22, 2019


Dzisiejszego gościa projektu, od dłuższego czasu obserwowałam na jej instagramie. Lubiłam czytać jej posty, poruszające m.in. feminizm, seksualność, czy problemy psychiczne. Ma dar ubierania myśli w słowa, a po wspólnie spędzonych kilku godzinach, stwierdzam, że to ekstra dziewczyna! Algorytmy instagrama sprawiły, że umknęła mi informacja o jej problemach skórnych – zapalenie mieszków włosowych. Karolina zmiany na nogach nazywa gwiazdozbiorami, ale zobaczcie jak odpowiedziała na pytania do (NIE)ŁADNOŚCI:


- Kim jesteś?
Mam na imię Karolina, mam 23 lata. Mieszkam na Żoliborzu w Warszawie. Lubię myśleć i pisać. Nigdy nie wiem jak się przestawić.

- Dlaczego Twoja skóra tak wygląda?
Mam przewlekłe zapalenie mieszków włosowych. Jest to powiązane przede wszystkim z depilacją.

- To boli?
Czasem bardziej, czasem mniej. Kiedyś potwornie, wręcz autodestrukcyjnie rozdrapywałam rany ze stresu i nienawiści do nich.

- Najtrudniejsza sytuacja/rekcja związana z (nie)ładnością skóry?
 Stany zapalne zaczęły się pojawiać u mnie w podstawówce, dziesięć lat temu. Przez cały ten czas wstydziłam odsłaniać nogi, więc każde lato spędzałam w długich spodniach.



- Najlepsza sytuacja związana z (nie)ładnością skóry?
W tym roku właściwie pierwszy raz odważyłam się wyjść latem w sukience. Zdałam sobie sprawę, że 30 stopni to wystarczający powód, żeby je odsłonić. Pomyślałam, że jeśli komuś będzie przeszkadzać mój wygląd to po prostu nie chcę mieć takich osób wśród znajomych. Mam mnóstwo innych zalet. A przypadkowi ludzie na ulicy? Jeśli w ogóle spojrzą to przecież zaraz zapomną. Takie proste, a zajęło mi to dziesięć lat.

- Lubisz swoje ciało? Jeśli tak, to jak wyglądał ten proces?
Straszny banał, ale po prostu spojrzałam na niedoskonałości jako na coś, co mnie wyróżnia. Wciąż mam gorsze dni. Przez długi czas marzyłam, żeby odciąć sobie nogi.

- Jak chciałabyś, aby zdrowe osoby reagowały na Twoje zmiany?
Niczego nie da się oswoić unikając tematu. Ludzie są ciekawi każdej odmienności, ale póki nic o niej nie wiedzą - są przerażeni.

- Co Cię jara w życiu, co sprawia, że jesteś szczęśliwa?
 Pieski.

- Dlaczego wziełaś udział w projekcie?
 W mówieniu o słabościach jest siła;)

You May Also Like

0 komentarze

:)